Reklamácie

I. Reklamačný poriadok

1. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar má akosť a vlastnosti, ktoré si strany dohodli v kúpnej zmluve alebo ktoré predávajúci uviedol pri opise tovaru na svojich stránkach. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré mal tovar v čase jeho odovzdania kupujúcemu. Vady tovaru (ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze), je kupujúci povinný reklamovať u predávajúceho najneskôr v deň dodania tovaru, inak práva zaniknú. Pri ostatných potravinách, kde je uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, je záručná doba platná do tohto dátumu.

2. Kupujúci je oprávnený oznámiť vady predávajúcemu písomne prostredníctvom: elektronickej pošty na e-mailovú adresu info@freshery.eu alebo písomne poštou na adresu Freshery s. r. o., Rožňavská 8, 821 04 Bratislava – mestská časť Ružinov (k čomu môže kupujúci využiť vzorový reklamačný formulár, ktorý je súčasťou VOP).

3. Pri reklamácii je kupujúci povinný špecifikovať vytýkanú vadu/vady dodaného tovaru (popisom a fotografiou) a uviesť nároky, ktoré si z tohoto dôvodu voči predávajúcemu uplatňuje. Zvolený nárok nie je kupujúci oprávnený bez súhlasu predávajúceho meniť (to neplatí, ak kupujúci žiadal odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná).

4. Kupujúci má nasledovné práva z vád:

a. ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

b. kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť tovar, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

c. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu (konzumovaniu) tovaru, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť (vždy len v časti konkrétneho reklamovaného tovaru). Odstúpenie od zmluvy ohľadne konkrétneho reklamovaného tovaru nemá vplyv na platnosť zmluvy vo zvyšnej časti dohodnutého plnenia. Reklamovaný tovar musí byť vrátený predávajúcemu.

d. ak kupujúci neuplatní právo na odstránenie vady, na výmenu, ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že ide o neodstrániteľnú vadu.

e. ak je tovar predávaný za nižšiu cenu, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

5. Tovar odovzdaný na reklamáciu musí byť nepoužitý (musí obsahovať aspoň 80% pôvodného objemu) a bez znečistenia, v opačnom prípade je predávajúci oprávnený reklamáciu zamietnuť.

6. Predávajúci kupujúcemu písomne potvrdí, kedy došlo k uplatneniu nároku kupujúceho. Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy ohľadne konkrétneho reklamovaného tovaru.